Meistä

NKS ry edistää lukemisen iloa järjestämällä tapahtumia, kursseja ja työpajoja erityisesti lapsille ja nuorille.

Lea Pennanen

Heippa!

Olen Lea, entinen äikänmaikka ja nykyinen kirjoittamisen & kirjallisuuden sekatyöläinen. Olen perustanut Kustannus Z -nimisen lasten ja nuorten tekemää kirjallisuutta julkaisevan pienkustantamon, ja sen lisäksi toimin NKS ry:n puheenjohtajana. Kirjallisuudessa ja sanataiteessa minua kiinnostaa erityisesti nuorten oma ääni, vaikken itse enää nuori olekaan!

Karoliina Kapanen

Moi vaan moi!

Tässä esittäytyy Karoliina, kesälahtelaissyntyinen ja sittemmin joensuulaistunut filosofian maisteri. Opiskelin Itä-Suomen yliopistossa pääaineenani kirjallisuutta, ja hallitustovereideni tavoin olen innokas kirjallisuuden fiilistelijä ja kuluttaja. Olenkin tällä hetkellä töissä kirjakaupassa ja harjoittelen kustannustoimittamista. Häärään myös erityisesti yhdistyksemme Instagramissa, jossa meitä voi lähestyä koska vain!

Anna Tynkkynen

Moikka!

Olen Anna. Olen kotimaisen kirjallisuuden ja suomen kielen opiskelija. Rakastan (arvattavastikin) lukemista, kirjoittamista, kieliä sekä kulttuuria  ja siksi näiden asioiden pariin kannustaminen on minulle erityisen mieleistä. Vapaa-aikanani harrastan myös joogaa ja musiikkia. Tällä hetkellä minua kiinnostaisi työskennellä tulevaisuudessa äidinkielenopettajana tai sitten tehdä jotain muuta kirjoittamiseen tai kirjallisuuteen liittyvää työtä.

Mimmi Riikonen

Moi!

Olen Mimmi, 21 vuotta. Asun Helsingissä ja opiskelen Metropolian ammattikorkeakoulussa elokuva- ja televisioalaa vielä pari vuotta. Valmistumisen jälkeen unelmani olisi päästä työskentelemään joko komedian tai realityn (tai molempien!) parissa käsikirjoittajana sekä ehkä vielä joskus suorittaa maisteriopintoja kirjoittamisen parissa. Tällä hetkellä olen opiskelijavaihdossa Hollannissa, joten hoidan yhdistystoimintaan liittyviä asioita toistaiseksi etänä.

WhatsApp Image Elina

Heips!

Oon Elina ja asun keskellä kaunista Kainuuta. Olen opiskellut kirjallisuutta maisteriksi asti ja tällä hetkellä lisään osaamista opiskelemalla kirjastoalaa.

Eniten tulee luettua fantasiaa, YA-kirjallisuutta ja erilaisia tietokirjoja. Vapaa-ajalla tietty luen, katson sarjoja, kirjagrammaan ja teen käsitöitä.

Nuorten kirjallisuus- ja sanataideyhdistys

Taipaleentie 24